اخبار و مقالات

صادرات ۹۰ هزار تن تخم مرغ به خارج از کشور
تاریخ انتشار : 1395/5/17 ساعت 09:49:13
صادرات ۹۰ هزار تن تخم مرغ به خارج از کشور

















صادرات ۹۰ هزار تن تخم مرغ به خارج از کشور
تاریخ: 1394/12/22
شماره: 4247
بازدید: 128
دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم گذار با بیان اینکه میزان صادرات تخم مرغ تا پایان امسال به ۹۰ هزار تن خواهد رسید، از کاهش تولید این کالا در سال ۹۵ خبر داد.
 
سید فرزاد طلاکش در گفتگو با مهر با بیان اینکه صادرات تخم مرغ تا پایان اسفندماه به ۹۰ هزار تن خواهد رسید، اظهارداشت: این عدد خوبی برای صادرات تخم مرغ از کشور است. 

وی، شرایط بازار داخلی تخم مرغ را در شرایط فعلی چندان مطلوب ندانست و گفت: مصرف کارخانجات صنایع غذایی کاهش یافته و تولید همچنان بالا است.

طلاکش با بیان اینکه میانگین صادرات روزانه تخم مرغ ۳۵۰ تن است، افزود: قیمت این کالا حتی نسبت به روزهای پایانی سال ۹۳، پایین تر است و انتظاری که ما برای افزایش قیمت آن طی این مقطع از سال داشتیم، محقق نشده است. ‌

طلاکش با بیان اینکه ما در سال ۹۴، درصدی از جوجه ریزی را کاهش دادیم، گفت: برای سال ۹۵ هم چنین کاری را انجام می دهیم و میزان جوجه‌ ریزی در سال آینده نسبت به سالجاری ۲.۵ میلیون کمتر خواهد بود.

به گفته وی، میزان تولید تخم مرغ امسال حدود ۹۳۰ هزارتن و پارسال هم تقریبا همین میزان بوده است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران اضافه کرد: در تلاش هستیم برای سال آینده، میزان تولید را ۳۰ هزارتن کاهش دهیم و آن را به حدود ۹۰۰ هزار تن برسانیم.

طلاکش با اشاره به اینکه تولید ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ هم زیاد است، گفت: تلاش می کنیم با صادرات و مدیریت بازار، اوضاع را کنترل کنیم.
منبع خبر: خبرگزاری مهر